Update osv.

Ja, då var de dags att ytterligare en gång knåpa ihop senste nytt från vinterlandet. Här händer de grejer. Jag har då definierat just "grejer" som "allt som inte innefattar att sova".

I lördags passade vi på att avnjuta god mat, lagad av mig å Matte, i gott sällskap av familjen Pasma. Jag å karro badade utebastu utan ett enda barn, det var härligt. Man kunde liksom, sitta upprätt. Det är underskattat. pojkarna bastade efteråt å drack flera liiiiter med öl. Dålig stil. :)

Söndag innebar en t-o-r-resa Pajala-Korpilombolo för att få hem Wilma, eftersom vi vart bjudna på kalas hos lille herr Mäkitalo som fyllde 3 år, dagen till ära. Det firades med lite sång, massa paket å massa tårta, både i smårgås-form å i mera barnvänlig grädd-form. Det var sjukt gott, å så efterlängtat. Jag gillar kalas. Å till å me kaffet var sådär extra gott. Mira is the King of fika!

Tog en promenad idag, postade paket å kollade in Kupan som vanligt. Hittade några dyrgripar åt Wilma som hon ska få i julklapp.

Imorgon ska jag å Freya, A.K.A Sur-Freya, på Öppna förskolans julavslutning. De ska tydligen va tomte å grejer, lite fika kanske. De behövs. 

Sen är de åter ett besök hos Tandis. Näst sista besöket, ska fråga vad kalaset kommer att sluta på, kan vara trevligt att veta, såhär innan jul. De blir väl inga julklappar då, antar jag. Man borde fan få juldispans hos FTV. Jag ska be om de. Sista besöket är nu i veckan de med, minns inte vilken dag, bara. Sen hoppas jag så innerligt att mina tandnerver automatiskt lobotomerar sig så jag slipper känna eventuell smärta igen, för dendär institutionen är inget å leka med, de är dyrt. (No, shit?!)

Ska försöka dra en kort önskelista ur min äldsta dotter. Hon vill ju gärna ha allt som finns i leksakskatalogerna, men jag tänkte försöka be henne komma på en eller två grejer som hon önskar sig sådär extra "mest av allt mycke".

Nu ska jag gå å glo på TV, nått smaskigt ska man väl kunna zappa in. Kl är ju ändå 20. Bästa sändningstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0