Lördags-dag-idag.

När man går å är mammaledig så är de flesta dagarna rätt lika varandra, m.a.o. så märks de inte att de är helg på samma sätt som innan, då man hade saker att göra på veckorna. Nu är skillnaden den att affärerna stänger tidigare, å ungarna röjer järnet hela dagarna. Fast de gör inte så mycke. De är rätt skönt att vara många i huset, att vara bara jag å Freya kan ibland kännas lite trist, speciellt när man är sugen på att föra nån slags diskussion. Freya är visserligen tjej, å så småningom kommer hon nog att tjattra så öronen blöder, men 3 månader in på livet så är man inte så pratsjuk ännu. De kanske är tur. However. Massa saker som borde göras, dammsuga t.ex. Hur kul är de då? Nä, just de... Å så allt de andra som har med städning å uppfräschning att göra. Fast dammsugningen står nog högst upp på listan. Å byta sängkläder! DET kan man kalla vardagslyx! Speciellt eftersom jag nu denna gång ska byta från ett "vanligt" lakan, till ett sånt "dra-på" lakan, som verkligen sitter på plats HUR mycke man än snurrar runt i sängen. Åh, nu vart jag nästan lite peppad! Man kanske skulle kirra på engång?! F.ö. står ett besök i Erkheikki på schemat, till min farmor, Wilma's å Freya's "gammo" (=gammelfammo, för dom tröga) De ska bli trevligt. :) Annars är de väl som varje lördag inhandling av smarra, å så posta ett paket eller två. Thats it. Jo just de, solen skiner! :P

Kommentarer
Postat av: milla

fick minsann städat o bytt sängkläder igår. mkt nöjd. ibland är han bra duktig min sambo, eller var han månne tillfredsställd???? Perhaps ;)Hur som helst så var d inge gnäll när jag sa att det måste städas, o att en av oss går ut med barnen. Det gjorde jag =)

2009-10-12 @ 15:37:53
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0