Ett sånt där vägskäl.

Alltså, jag sitter inne. Kul. Eller inte.

Har besökt AF en snabbis idag, min handläggare var inte där, men jag snackade lite med bäste Ingvar. Jag gillar honom. Han är så rakt på sak. De gillas starkt. Han hade lite tips å råd. Får se åt vilket håll det lutar, men en sak är då säker. Jag MÅSTE ha ett jobb. Håller fan på att bli knäpp av att bara gå omkring å inte göra ett skit.

Hellst av allt så skulle jag vilja ha ett praktiskt jobb. Det skulle vara kul om man fick jobba på en arbetsplats som är mera mansdominerad. Eller en arbetsplats där man får ha mycke eget ansvar. Eller nånstans där man helt enkelt får båda delarna, samtidigt som man trivs å mår bra, och får LÖN. Just nu känns det som att allt står stilla. Freya ska börja dagis nångång i augusti, vilket datum vet jag inte. Wilma börjar skolan nångång i augusti, har ingen koll på när det är heller. Det jag vet, det är att jag inte vill gå hemma mer efter det. Jag tror ju inte att det finns nå jobb åt mig, men jag har börjat fundera på praktikplats. Jag har en idee, eller två egentligen inom två heeelt olika områden. Vi får se.

Nu satte Wilma igång med att baka NEGERBOLLAR. Hoff. Jag ska dricka en liter vatten å gå å sova med Freya, vi har som inte hunnit med de riktigt än.

Jo, vi har loppis åxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0