Rubrik

Sitter här å sitter. Och väntar. Och väntar. Det är meningen att vi ska hitta på nå skoj idag, men min kära syster, men hon ligger fortfarande å sover å klockan är snart 11. Jag får myror i byxorna... Hoppas att hon vaknar snart iaf. orättvist med sovmorgon, tycker jag.

Midsommaren susade som sagt förbi. Skönt att det är över, tycker att det är en onödig helg. vet inte varför, men de känns som en ofrivillig paus i vardagen, menar, man gör ju som inget speciellt då. Man bara ÄR. Å det är ju inte så kul. Finns ju iofs såna som tycker att midsommar är supermysigt å superviktigt, men jag har som aldrig fattat dedär. Visst, vi har umgåtts med folk å haft mysigt, lagat god mat osv, men det är väl inget som säger att det är speciellt bara på midsommar? Sånt kan man väl göra mitt i veckan bara för att man vill? Nä, dedär med att de skulle vara nå speciellt, de går jag inte på. En av många anledningar att supa till kanske? Ja, jag vet inte det heller, för det kan man ju åxå göra när som hellst?

Vädret här är lite halvtrist. Det är osoligt, å så blåser det. 12,6 grader. Plusgrader. Det som är väldans positivt med att de blåser är att tvätten man hängt upp ute torkar väldans fort, den negativa konsekvensen av att tvätta mycket när de blåser är att det blir MASSOR med torr och ren tvätt att vika in i skåpena. Det finns baksidor på de mesta.

Har smått påbörjat iordningställandet av min loppis. Det är halvtrist. Kul sen när man kan öppna, men jag har inte så bråttom. Måste rensa färdigt allt skräp som man har. Finns ju alldeles för mycke skåp att gömma saker i, det är obra. Däremot skulle jag behöva hitta nån äckligt bra loppis/second hand-butik/återvinning för jag tycker att jag behöver en "ny" tvbänk å en "ny" taklampa till vardagsrummet. En "ny" matta skulle jag inte heller tacka nej till. Däremot så ska de hellst vara begagnat, det är mycke finare, mycke mera personligt. Mycke mysigare.

Nää, nu har jag suttit här å skrivit i typ 10 minuter, å kl är alltså över 11, undrar om den där systern ska vakna idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0