Företagsamma kvinnor på Ikea

Efter en 2 dagarskurs i både "säljteknik" och mentorskap, så känns huvet rätt fullt.



I onsdags fick vi lyssna på en föreläsning om säljteknik med Håkan Forsström. OMG, vilken människa! Det var VERKLIGEN en upplevelse jag aldrig varit med om förut.
Kan verkligen rekommendera er att lyssna på honom om ni får chansen nån gång, för det handlade inte bara om att sälja, utan även om hur man "blir en bättre människa".





















Igår torsdag fick vi lyssna till en kvinna som heter Elisabeth Johnsson. Hon jobbar idag på Luleå Tekniska Universitet, LTU, och hon berättade en stor del av det som finns att berätta om mentorskap och betydelsen av att ha en mentor när man är egen företagare. En mycket inspirerande och spännande kvinna som jag kommer att komma ihåg.

Efter att kursen slutat styrde vi kosan mot Haparanda och Ikea. Jag inhandlade maskeradkostymer till Wilma å Vincent, 2 par NYA skor till mig, å så lite tjafs på Ikea, såklart. Men jag logar att jag sparade minst 200 kr på att vara snål, å de är ju bra. Många små bäckar för 5 kr slutar tillslut i ett helt hav för massor av kronor.

MEN det bästa men Ikea måste ju vara att man kan bli mätt där för inga pengar alls! 2 bitar pizza å en mjukglass för 15 kr! 5 kr styck, liksom. Det är ju helt vansinnigt. Nej, jag gillar Ikea. Mycket.

De var ganska stökigt när jag kom hem igår, så jag får ta tag i det idag. Men, men. Det är väl så när man åker på "semester". :D

Föresten, lillasyster kommer inte ihelg så jag måste hitta på nåt annat sätt att få mitt vardagsrum tapetserat på. Hm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0