Ikea, rik som ett troll!

Idag skådades IKEA, där de bjöds på köttbullar storlek "mellan" av min kära mormor. Jag lämnade IKEA med lika mycket pengar som jag kom dit med. Bra gjort. Sen var det Skopunkten på listan, jag vart snål, så de vart inge klirr i deras kassa heller. Sen Rusta, var min kära mormor insisterade på att köpa lite godis å dricka när vi var på semester (läs verklighetsflykt). Jag var fortfarande lika "rik", alltså. Sen ICA Maxi, även här hoppar mormor fram med plånkan när jag känner för att shoppa lös på billiga bananer à 12,90 kr/kg. Sen, i Kuivakangas på deras superba Återvinning, så hittar jag en citrongul tekanna, ett gult litet fat, 2 "Monchichi"-apor å en svarvad trä-"burk" (?!) med lock som jag ska måla om. Allt detta för ynka 30 kr. Så de känns lite som att jag "kokade soppa på en spik". Mormor Elsa är guld, å jag tackade henne mer än tusen gånger för allt, å för att vi kunde rymma iväg sådär helt impulsivt bara jag å hon, å så Freya-skrutt såklart. Jag kände mig nästan liten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0