Terminator önskar GOD JUL med skrubbsår på knäna.

Sitter hos min mamma i Liviöjärvi å surfar runt lite. Fick Wilma å lillebror Jakob att leka lite med Freya. Ja, jag vet att små bebisar borde sova nu, men Freya är en sån bebis som har natt mellan kl 23 å kl 11 på dagen. Förutom igår, då somnade hon först vid kl 1 på natten, lagom kul. Men, vad gör man? Jag försökte minsann förklara för henne att kl var mycke, men de tror jag att hon struntade i. Det var helt enkelt torsdag kväll å natten var ung.

Fick ett släng av migrän igår, dessutom. Ja, fan vad jag ska ömka den där jävla migränen, jag vet, men de var faktiskt synd om mig. Jag är som alla vet jävligt hård annars(?!), men nu låg jag faktiskt å grät, så ont gjorde de. Ja, jag vet, SÅ JÄVLA synd om mig. Nu känns de hur som hellst bättre efter pillerknapring osv. Inga extrema mängder, har bara tagit om jag ansett att de behövts, typ 3 alvedom forte. 2 citodon å 1 diklofenak. På ett dygn, alltså. De är väl ändå okej? Om man tar hänsyn till att de är sällan jag käkar piller sådär allmänt.

However.

Nu är de endast 4 nätter kvar tills vi drar söderut, natten mot onsdag nästa vecka är de tänkt att vi ska besegra E4:an påväg mot Nynäshamn. Längtar. Hoppas bara att lillebror Ola vill följa med oss, de hade han behövt. Tycker jag alltså. :)

Har fått färdigt typ alla julklappar åxå, har en endaste liten klapp kvar, å den är i princip omöjlig. Får bli nåt från leksaksaffären, tror jag. Har inte bestämmt mig än, som sagt. Ska rådfråga modern min lite först. Det är alltså min lilla lillebror som jag klurar på. Han är en sån som önskar sig vissa saker, å skulle han inte få nåt av de han önskat, då får man minsann höra hur dåligt de är. Jag har dock redan förvarnat honom å sagt att jag inte har råd att köpa nåt StarWars-lego, eller nå samlarbilar från Cars-filmen. Jag kanske köper en låda plåster åt honom, å en tvål. Bara annars. De har jag funderat på nu innan jul, att köpa ett paket plåster till alla mina nära å kära. Det är ju iaf nåt som alla behöver nångång, om man inte råkar vara Terminator såklart, för han blöder väl inte? Fast de är klart, blöder man inte så är de ju tillåtet att ha plåster på skrubbsår åxå... Kanske till nästa jul?

Fick Freyas bilder från fotograferingen på öppnis idag, så himla söt unge, å ett leende fick fotografen visst ur henne. Stolt mamma är jag, till båda mina småbrudar såklart. Appropå de, så har Wilma avklarat första terminen i förskoleklassen. Hon tyckte att de var dumt att man inte fick vara i skolan fast de är jullov, för skolan är ju så kul! Knasig unge, jag gillade inte skolan riktigt, iaf inte mot slutet. Men, jag gick tydligen dit tillräckligt mycke för att få betyg i allt!

Nu kom mamma hem från sitt extraknäck som privatchaffis! Ska gå å språka med henne lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0