Lägesrapport.

Ja, nu är de morgon här i stan. Alltid härligt när man vaknar av sig själv, det är lyx, få förunnat.
Igår hade vi en sån där rolig dag, på alla sätt. Det började med att vi sov till ca kl 9, käkade frulle i lugnt å ro, sminkade oss lite, Wilma åxå, å sen drog vi en repa på Kronans återvinning där vi fyndade stora saker. Sen satte vi oss i bilen och åkte till Öjebyns återvinning. OMG. Vilken återvinning! Paradiset för second hand-shoppare, å så sjukt billigt så de nästan gjorde ont när jag inte kunde käpa med mig allt jag ville ha pga platsbrist! Fr.o.m. nu så ÄLSKAR jag Öjebyns återvinning.
Vi besökte även Kupan i Piteå, å de var väl sådär. Småsur personal å rätt höga priser för att vara beggade grejer. Inte allt, men vissa saker var för dyra.
Efter allt shoppande så var vi hungriga, vi bestämde oss för att besöka Paltzerian i Öjebyn, har ni varit där? Om inte, ÅK DIT! Supergod, vällagad mat, fräscha lokaler och fräsch toa. Det säger faktiskt mycket om en resturang.
Väl tillbaka i Luleå så hade Wilma en önskan, Leos Lekland. Så vi for dit, jag, Pernilla å Wilma! Jag å Pernilla trodde faktiskt att vi skulle ha lite tråkigt där, vi hade typ siktat in oss på att dricka kaffe å så, men WOW va roligt de var! Å vilken work out! Vi klättrade runt i leklandet i ca 1 timma, jag var helt svettig! Åkte alla rutschkanor, badade i bollhavet! Fan vilken grej! Å de bästa av allt är att det är gratis för vuxna! OM vi åker dit fler gånger! Jajjemän!
Måste säga att jag saknar resten av min familj. Min Matte å min lilla Freya-bus. Men dom har de bra, de vet jag. Freya har t.ex. fått vara hos mommo igår medan Matte kom hit till Luleå för att kolla hockey, Luleå - AIK. Aik vann inte, men dom förlorade bara med 0 - 1. De kunde varit värre.
Idag ska vi åka till Nordpoolen. Ska bara vänta på att resten vaknat å käkat frukost, sen drar vi. De ska bli superskoj!
Nu ska JAG äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0