Maräng-sväng-släng-däng!

Jag har börjat jobba! Eller, jag SKA börja jobba på riktigt, nu lär jag mig bara hur man ska göra. Dock tycker jag att jag har lärt mig rätt mycket hittills, å det är så himla kul! Å jag ÄR så lycklig! Fyfan vad alla andra missar mycket, de ska jag då säga er!!!

Nääh, nu har jag lodat färdigt hemma, nu ska jag göra karriär!

Har inte så mycket tid över till annat än att bara vara hemma å andas ikapp med kidsen. Det har blivit många tidiga morgnar å sena kvällar, först å sist på dagis. Inte så skoj kanske, men de går ju. Jag tänker ju att "dehär är bara tillfälligt". :D

Mannen har börjat jobba på hemmaplan. Förut jobbade han måndag-söndag varannan vecka, nu jobbar han måndag-torsdag varje vecka. Det innebär att vi ses ännu mer sällan trots att han kommer hem efter jobbet varje dag. Skumt. Fr.o.m. kommande måndag så börjar han jobba natt. Han valde de själv, får se hur länge de håller i sig, nissarna på arbetsplatsen verkar ju inte riktigt veta hur dom vill ha de...

Jag ska bekanta mig med Boden nu i 2 veckor, men start på måndag 14/2. Alla hjärtans dag till ära, men vafan, det är ju skit samma. :D Jag ska inskola mig när de gäller arbetskläder/yrkeskläder/skyddskläder, skor, handskar osv. Det ska åxå bli himla spännande. Jag gillar verkligen yrken där man lär sig nya saker varje dag. Fy fan vad vården kan dra åt h*l*e*e! Jag är SÅ himla glad över att jag inte gick färdigt den där USKA utbildningen, fyfan att vara kvar i dedär otacksamma vårdträsket på kommunen. Jävla skitgöra! Nu är jag då nöjd iaf.

Har bakat marängtårta ikväll. Fast utan grädde å sylt, vi åt den bara som den var, mycke godare tycker jag. Jag borde kanske ha fotat å lagt in en bild, men vafan, jag ORKAR inte med sånt. Hoff, överkurs!! :D

Ska nog borsta en tand eller så, duscha lite å sen gå å dra något gammalt över mig. Å nej, inte min man den här gången, för han är inte hemma än. Hockeyträning, vettu.

Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Paloma

F*n vad kul för dig! Det måste kännas superbra! :D

Vi får ses i framtiden nångång, ta en fika och ta igen en massa ;D

2011-02-16 @ 16:49:12
URL: http://xaviera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0